آشنایی و خرید دستگاه ضبط صوت خبرنگاری دیجیتال

دوشنبه 19 آذر 1397
9:38
mehdi

حتما برای شما هم پیش آمده است که علاقه یا احتیاج داشته‌اید تا در موقعیت‌های خاص اقدام به ضبط صدای افراد یا محیط اطراف کنید. این علاقمندی می‌تواند از ضبط صدای یک سخنرانی، ارائه دانشجویی، سخنان استاد در کلاس، بحث‌های جلسات گروهی و حتی ضبط صدای افراد مسن و… در رویدادهای خانوادگی باشد. در سال‌های گذشته انجام این کارها سخت بود. نوار کاست گران بود؛ دستگاه ضبط و میکروفون بزرگ بود؛ و در نهایت کیفیت نهایی کار هم آن چیزی که باید نمی‌شد. اما امروزه دستگاه ضبط صدا به صورت دیجیتال تحولی بزرگ در روش انجام کار ایجاد کرده است. یک ضبط صوت خبرنگاری کوچک به راحتی در جیب و حتی کیف پول شما جا می‌شود؛ و البته میکروفون‌هایی عالی و با کیفیت دارد که ضبط صدایی با وضوح بالا را به شما نوید می‌دهد.

همانند بسیاری از ابزارهای دیجیتال، ضبط صوت خبرنگاری نیز با مجموعه‌ای از نکات خاص خود می‌آید. این مقاله وب‌سایت ایران توشیبا توضیح می‌دهد که ضبط صوت دیجیتال چیست و کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است.

ضبط صوت خبرنگاری چیست؟

ضبط صوت خبرنگاری دستگاهی است که انواع صدا، مانند یک سخنرانی و… را به یک فایل صوتی دیجیتالی تبدیل می‌کند. فایلی که می‌تواند به هر دستگاه دیگری منتقل شود. فایلی که در انواع دستگاه‌ها از جمله رایانه، تبلت و تلفن هوشمند قابل ذخیره‌سازی و پخش است. شما می‌توانید این فایل‌ها را برای دیگران ارسال کنید؛ و یا آن را روی CD یا DVD کپی نماید. استفاده از این فایل صوتی در هر جایی که ممکن است به صوت نیاز داشته باشید ممکن است. همچنین این فایل به راحتی و توسط انواع نرم‌افزارهای ویرایش صوت و ویدئو، قابل ویرایش و ایجاد تغییرات است.

یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای دستگاه ضبط صدا با کیفیت عالی ، دنیای کسب و کار است. جایی که مردم از ضبط صوت خبرنگاری دیجیتال برای یادداشت‌برداری و ثبت نامه‌ها، یادداشت‌ها و مکاتبات دیگر استفاده می‌کنند. توسعه‌دهندگان ضبط صوت دیجیتال به طور قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر نسل‌های قبلی تجهیزات دیکته از IBM، Dictaphone و سایر تولیدکنندگان بوده‌اند؛ اما امروزه ضبط‌کننده های صوتی دیجیتال و الکترونیکی به مراتب فراتر از یک ضبط کننده صدای معمول هستند.

دستگاه ضبط صدا

اگر جستجوی کوتاهی در اینترنت به دنبال ضبط صوت خبرنگاری دیجیتال داشته باشید؛ ممکن است از دیدن تنوع بالا در انواع مدل‌ها و بازه قیمتی وسیع که از حتی از ۱۰ دلار تا ۱۰ هزار دلار وجود دارد شوکه شوید. در نتیجه بهتر است قبل از خرید این دستگاه ضبط صدا مخفی ارزان با نکاتی را در نظر بگیرید. البته من در این مقاله از دستگاه های ضبط صدای خیلی پیشرفته که قمیت بسیار بالایی دارند صرف نظر می‌کنم؛ و تنها به موارد تا سقف قیمتی ۶۰۰ دلار می‌پردازم. هرچند همین دستگاه‌ها نیز برای اکثر اهداف عمومی، علمی و تجاری شما کافی هستند.

همه این دستگاه‌های ضبط صوتی فشرده از حافظه فلش استفاده می‌کنند. برخی از آنها انواع مختلفی از حافظه قابل جابجایی را به کار می‌برند؛ اما برخی دیگر تنها به حافظه داخلی محدود می‌شوند. به طور کلی، مدل‌های گران‌تر دارای هر دو حافظه داخلی و قابلیت ذخیره فایل‌ها در کارت‌های حافظه فلش هستند. اکثر دستگاه‌های ضبط صدا، صرف نظر از قیمت قادر هستند یک روز تمام وقت را ضبط کنند. یکی از ویژگی‌های مهم که مطلقا لازم است؛ توانایی اتصال دستگاه به رایانه برای انتقال فایل‌های صوتی است. این ویژگی در تقریبا تمام ضبط کننده‌های صوتی دیجیتال موجود است؛ اما برخی از انواع ارزان قیمت ممکن است این ویژگی را نداشته باشند!

در این رده قیمتی پیشنهاد ما در بازه حدود ۵۰ دلار مدل‌های دستگاه ضبط صدای سونی است. برای دستگاه‌های زیر ۸۰ دلار روی المپیوس نیز می‌توانید حساب کنید. این برند به تنهایی حدود ۵۰ مدل دستگاه ضبط صدا کوچک دارد. همچنین المپیوس نمونه‌های گران‌تری حتی تا قیمت ۵۰۰ دلار نیز هست؛ که در کاربردهای حرفه‌ای‌تر می‌تواند جذاب باشد.

کیفیت صدا

چند فرمت رایج برای ذخیره‌سازی فایل‌های صوتی وجود دارد. تمایز اولیه بین دستگاه‌های طراحی شده برای ضبط موسیقی و دستگاه‌هایی که به طور عمده در بازار ضبط صدا هستند نیز در این زمینه است. به نظر می‌رسد واضح است که یک دستگاه طراحی شده برای ضبط موسیقی، برای ضبط صدا هم خوب کار می‌کند. این ممکن است درست باشد اما لزوما درست نیست. برخی از دستگاه‌های ضبط صدا برای جلوگیری از نویز محیطی طراحی شده‌اند که ممکن است کیفیت ضبط موسیقی را به ویژه در یک کنسرت زنده کم کنند. پس یک دستگاه اختصاصی برای ضبط موسیقی لزوما بر ضبط صدای سخنرانی نیز خوب نیست و برعکس.

یک دستگاه گران‌تر از فرمت‌های صوتی بیشتر پشتیبانی می‌کند. برخی از فرمت های صوتی عبارتند از:

WAV فرمت فایل‌های صوتی استاندارد برای IBM و مایکروسافت

AIFF فرمت فایل‌های تبادل صوتی توسعه یافته توسط اپل

AU – AU فرمت فایل صوتی توسعه یافته توسط Sun Microsystems

البته برای اکثر دستگاه‌های ضبط صوت خبرنگاری فقط پشتیبانی و ذخیره به صورت فایل‌های MP3 کافی است.


[ بازدید : 13 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستگاه ضبط صدا و دستگاه ضبط صدا مخفی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]